söndag, mars 18, 2007

EFIT 18 mars 2007

Bild från lilla köksfönstret in i skogen, snö på backen igen.

10.51

När vi vaknar har våren återgått till vinter!

(Vi vaknade tidigare, men första kortet togs inte förrän 10.51...)


Pelargonblad i kruka.
11.28

Mina pelargoner blir en bildföljetång.
Här kan du se hur små bladen var den 8 mars, förra EFIT-dagen.


Foto på datorns väderleksrapport.
11.50

Femdygnsprognosen ser inte rolig ut. Mer snö blandat med regn.
Först på fredag kan solen skymtas igen...
Men jag hoppas få se solen före fredan!


Dammsugarslang i närbild
12.28

Mannen har födelsedag idag och det kommer gäster på eftermiddagen.
Dammsugaren har därför fått göra lite nytta idag.
Bort med dom största dammråttorna.
Centraldammsugare är något jag gärna rekommenderar.


Hårt bröd, morötter och äpple till kaninerna.
12.55

Söndag och lite extra gott till kanindamerna att mumsa på.


NIo räkmackor upplagda på fat.
14.47

Vår privata bagare (dottern) hade annat för sig idag,
så jag och mannen fick själva ordna räkmackorna.
Tror faktiskt att vi lyckades väldigt bra. En enda blev över
och det var knappt två mackor per gäst. Bra betyg till oss!


Närbild på en räkmacka.
14.49

BONUSBILD! Frestar med en närbild på en räkmacka.


Närbild på en Gardeniablomma.
16.08

En Gardenia fick mannen av mina föräldrar.
Hoppas den kommer att överleva länge hos oss.
Doftar underbart!


Två skålar, två muggar och två små trekantiga fat. Höganäs keramik, olivgrön.
17.17

Fler delar till vår nya vardagsservis. Höganäs keramik i olivgrön färg.


Chokladröra i mugg.
17.20

Min hemliga last - chokladröra. Den har jag skrivit om ett antal
gånger här på bloggen, så den är väl inte speciellt hemlig längre.

Recept: Blanda grädde, kakao och socker. Rör om.
För att variera ibland går det att ta vaniljsocker, kanel, eller en liten, liten gnutta salt.
Vill du hälla på varm mjölk så blir det en god kopp varm choklad.

Jag har tagit bort den delen eftersom det ger mig dumping.
Njuter desto mer av röran...


Foto på datorns skärm, småbilder av mina bloggbilder.
18.46

Avslutar dagens EFIT med bildredigering.


Några timmar har dubbla bilder och någon timme saknar bild, men det blev många fler bilder den här gången jämfört med EFIT-dagen den 8 mars. (Det var ju ambitionen).


Andra bloggar om: ,

~ * ~

5 kommentarer:

Anonym sa...

Färgglada mat och smaskig godis. Fina blommor.. Var hittar jag recepten? Vi fick chockladtoppar med cornflakes, choklad, socker och smör. syndigt gott.

K sa...

anne-maj: På räkmackorna tog vi:
Sallad, tomat, gurka, ost, svart kaviar, majonnäs, citron, räkor och dill. I botten är det en tekaka med bregott. Enkelt men gott!

Mie sa...

Kul att följa med dig en dag.. Ska se om jag orkar genomföra det ngn dag... Planen finns i a f;-)
Ha en mysig måndag!
Kram

Mildamakter sa...

Räkmackorna såg verkligen smarriga ut :o).
Chokladröran påminner om den mamma gjorde till oss barn när vi var små, och jag har inte smakat den sen dess, så det får bli en omgång röra snart, det känner jag då bestämt ;o)

K sa...

mie: Nästa EFIT-tillfälle blir lördag 7 april och/eller torsdag 19 april. Vore kul att se din dag!

mildamakter: Chokladröran är nog en gammal synd! Mamma lärde oss barn redan som små och hon hade gjort den när hon var liten så... Smaska på!

 
- -