måndag, februari 19, 2007

Frosseri

Jag blev så fruktansvärt sugen på en macka med tomat och majonnäs, men...

Det är inget som min kropp gillar. Alldeles Helt Vansinnigt Fel men Gott. Dumping*-känslor. Nu blir det godnatt ett tag.

Gastrolab´s förklaring av Dumping
Dumping
Måltidsrelaterade besvär hos patienter som genomgått operation av magsäcken eller så kallad vagotomi. Dumpingbesvär anses bero på att magsäcken tömmer sig alltför hastigt, varvid tunntarmen överbelastas. Besvären kan komma genast efter måltiden (tidig dumping) eller l - 2 timmar senare (sen dumping). Fyllnadskänsla, illamående, uppkastningar, hjärtklappning och svaghetskänsla är vanliga symtom. Besvären kan lindras med lämplig diet.

Lämplig diet är inte tomat/majonnäsmacka! Men det var gott!

Andra bloggar om: , ,


~ * ~

1 kommentar:

Anonym sa...

GU så trist att alltid ha sånt i bakhuvudet.
Jag KAN ju iaf äta vad jag vill och när jag vill.
Nu är det själv valt att jag äter mindre fet och skräpig mat.
Tårtan på alla hjärtan var ett undantag.

Hoppas du har det bra. Vi kan väl höras nästa vecka. Har en tjatig unge OJ dotter menar jag som har tråkigt hrä. Sportlov är inte kul för föräldrar..
kram på dig
Cinapina

 
- -