tisdag, januari 02, 2007

Dagens bild - månen på väg ner


I morse på väg till sjukhuset för att få den vanliga järnsprutan, såg jag och dottern denna underbart stora måne. Lite dold bland molnen på väg ner, ser den nästan ut som en planet.

Om jag inte minns fel är det Saturnus som brukar avbildas på liknade sätt. Vem blir först att bygga en liten röd stuga med vita knutar däruppe? Det finns en konstnär som heter Mikael Genbergs, hans dröm är att placera en röd stuga med vita knutar på månen.

Själv föredrar jag att titta på den från vår vanliga planet. Vad tycker du? Skulle du vilja bo på månen? Kommer det att bli verklighet för våra barnbarns barn?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har aldrig sett månen så lågt på himmlen! Fin bild.

Anonym sa...

Å en så vacker bild!

I somras när vi var i Spanien såg jag en alldeles orange måne stiga upp ur havet, enormt stor. Jag önskar jag hade kommit på tanken att ta ett kort för jag har aldrig sett något liknande.

Jag tror inte vår första prioritet kanske ska vara att bebygga månen, tror att framtidens barn skulle ha större nytta av att vi först uppfinner sätt att rädda vår egen jord och de som bor där. ;)

/Ella

 
- -