fredag, januari 05, 2007

Dagens bild - udda gran


På min och kattfrökens skogspromenad idag såg vi den här udda granen. Naturen spelar oss vissa spratt i bland. En gran som har haft tre stammar, eller tre granar som har växt ihop och sedan delat sig igen? Den tredje stammen har gått av, men det måste ha skett för länge sen´. Det syns inget spår av den nedanför.

Till sommaren blir det nog ett utflyktsmål. En bra bok, sittunderlag och något gott att dricka, som att krypa upp i en koja, fast utan väggar - en naturens koja. Varsin stam kan vi välja också, jag och katterna. Om jag tar med mig en filt kan det säkert va´ skönt att sitta där redan nu, fast det är den 5:e januari! Naturen är inte i fas.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Solen sken idag! Underbart!

Anonym sa...

Tänk om man kunde få se en film på hur trädet växt sådär. Jag blir så nyfiken! Det kanske vuxit något annat där som numera är bortruttnat.

K sa...

matildas fikarum: Bra idé med filmen.

 
- -