torsdag, januari 04, 2007

Dagens bild - frukost


En extremt lång sovmorgon blev det idag. Mannen som börjar sju vaknade först av oss alla, (vilket han borde göra eftersom han är den enda som behöver upp och jobba just nu), problemet idag var att klockan visade 9.45! Jag hade inte hört någon klocka, men min dygnsrytm är inte lik någon annans, så det var väl inte så konstigt, jag sov väl som bäst. Dessutom hade sonen varit in till mig runt två på natten eftersom han inte kunde sova. Han gick ju inte upp förrän halv ett, så då är det svårt att somna på kvällen. Dottern och kompis C åt sin frukost två på eftermiddagen. That´s life - som tonåring.

Min frukost blev långfil med äppelmos. Mycket godare än vanlig fil, inte lika syrlig är min åsikt. Om du lyckas hitta långfil i din butik, det kan vara svårt på vissa ställen i vårt avlånga land, köp och prova. Återkom gärna och berätta vad du tycker.

Förövrigt har det blivit en del jobb idag. Har inte orkat med allt jag hade tänkt, men det blir så mycket som det blir. Kan inte göra så mycket annat.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Usch, nej... Jag gillar inte fil alls och speciellt inte långfil. Fast sist jag testade var jag nog någonstans mellan 7 och 10 år, så jag kanske ska testa igen.
Såg förresten en liten misse som var väldigt lik er lilla kattfröken igår. Hon skuttade runt i lekparken och såg ut att rätt skoj:)

K sa...

Vilken tur att det finns många olika frukostar att välja på! Kattfröken brukar inte gå så långt, men till lekparken vågar hon sig nog. Hon var med mig i skogen idag också.

 
- -