onsdag, december 27, 2006

Midnattsmässa

Hos oss finns ett alternativ till julotta - det är Midnattsmässa. Den börjar kl. 23 och ibland är det fler besökare på den än på julottan.

Förra året var första gången jag och mannen var där. Faktiskt lite mysig stämning med mycket tända ljus och dessa otroligt vackra fönster som finns i vår kyrka. (Hittade tyvärr inga bilder.) Det är blyinfattade och målade med bilder från olika platser i kommunen. Fint belysta från utsidan.

Prästen JS, är i vår ålder och väldigt lättsam. Det var även han som vigde oss vid sjön i skogen för två år sen´.

Julotta har jag inte varit på sedan jag var liten. Det var när vi firade jul hos mormor och morfar. Jag sov i kökssoffan och blev väckt väldigt tidigt, runt fem tror jag. Då började nog julottan redan sex, mot sju nu mer (hos oss i alla fall.)

Inga kommentarer:

 
- -