lördag, december 09, 2006

Julbord, feber och annat!

I morse vaknade jag med feber! Magen känns som ett stort blåmärke efter alla hostattacker. Menyn idag har bestått i välling, vätskeersättning och rött te. Allt för att få i mig vätska och slippa åka in och få dropp eller sond. Jag som trodde att det började bli bättre igår...

Har i alla fall varit på julbord igår kväll, med mannens jobb. Ett lite annorlunda arrangemang, åtminstone transportsättet från parkeringen till stugan där serveringen var. Vi fick åka bandvagn! Drygt tjugo år sen´ jag provade det sist, när mannen låg i lumpen och det var "hälsa på dag". Att åka bandvagn är lika med ett fruktansvärt oljud och inte några bekväma säten, för den som inte provat. Väl uppe på toppen av berget fanns en stor stuga med mycket god mat, även för den som inte äter kött. Gott efterrättsbord som avslutning, med många olika skålar att välja från.

På förmiddagen hade jag ett kundbesök. Vad skulle jag göra om inte alla dessa trevliga kunder fanns?! Till veckan kommer det som blev fellevererat den här veckan. Spännande tycker jag, för det är så annorlunda mot det jag har sedan tidigare.

Tyvärr har jag fått ställa in kvällens aktivitet - öppet hus hos min kompis, som fyllt år. Det finns så många dagar om året att bli sjuk på och så drabbar det mig just en sån´ dag! Även i våras när en annan kompis hade sitt kalas var jag sjuk. TRÅKIGT, TRÅKIGT!

Förhoppningsvis har ni andra som läser det här en mycket friskare helg!

Inga kommentarer:

 
- -