måndag, november 13, 2006

Nya arbetsrutiner och annat

Ännu en dag med mycket sömn. Fattar inte varför, men det verkar finnas fler trötta bloggare.

Kvällens gymnasieinfo gav faktiskt lite mer upplysningar till det vi redan visste. Ytterligare några skolor ska besökas de närmaste veckorna, sedan är det bara att jobba på samt bestämma sig för vilken skola hon tycker är mest intressant. Mitt eget gymnasieval blev ju inte bra, har fortfarande ett år kvar att gå, men det lär ju aldrig inträffa. De två år jag trots allt gick har jag ju lite nytta av med det jag gör idag, så någon mening var det väl med de åren också.

Har fattat ett beslut idag om hur mina morgnar ska se ut i fortsättningen. Vill inte ha dessa tjatiga väckningsbråk med trötta tonåringar mer. Jag ska börja med nya rutiner i mitt jobb. Dom klarar sig själva om dom bara vill, så jag kommer inte att vara hemma/inne på morgonen längre. Om jag är i butiken eller tar en kort promenad spelar ingen roll, men dom får klara sig själva - ta eget ansvar för att komma upp i tid. (Går säkert mycket lättare om dom kom i säng i tid också, men det är ju också något som dom vet men inte gör).

Allt detta ger sig själv imorgon, för då ska jag vara på frukostmöte med andra kvinnliga företagare. Kul att träffa andra människor ibland, när man jobbar själv och har den mesta kontakten via mail med kunderna. Alla mina kunder är så otroligt trevliga, positiva och glada, men jag ser dom ju aldrig på riktigt.

God natt alla där ute, och ha en skön dag i morgon!

Inga kommentarer:

 
- -