tisdag, oktober 10, 2006

Höstdag...

rain at window
Så här såg det ut på bilens framruta idag.

Följde med dottern till doktorn på förmiddagen. Hon har ju varit hemma med feber, huvudvärk och halsont en vecka nu. Och längre lär det bli. Hon har körtelfeber! Det är visst väldigt många som har det häromkring. Stackarn, tänk om det gick att ta över. Håller trots allt tummarna att vi andra klarar oss.

Efter dotterns besök på vårdcentralen, åkte jag hem och åt minimalt, skjutsade tonåringarna till mormor/morfar, för att återvända till vårdcentralen för min egen träff som jag skulle haft förra veckan. Mycket givande möte, lite nya "hemläxor" inför nästa möte. Förra mötets hemläxor hade jag faktiskt gjort till viss del - boka tid till klippning och även hunnit göra det. Bra gjort K!

Nya mål till mitt liv som måste levas efter mina förutsättningar, vare sig jag vill eller inte. Jag kan ju inte leva ett liv som jag drömmer om om inte kroppen ger mig förutsättningar för det! - Acceptans! Jag passade även på att handla innan jag åkte hem. Då var det hög tid att äta, en burk med lax och potatis i form av barnmat (lagom mängd och det jag orkade med att göra för stunden). Resultatet av denna dag blev att jag har sovit hela eftermiddagen.

I morgon är en ny dag...

3 kommentarer:

K sa...

Körtelfeber kommer av virus, så någon medicin blev det inte. Men den ger sig nog med tiden. Inga nära godnattkramar/pussar längre från mamma och pappa...

Anonym sa...

Vilket vackert foto! Det finns mycket skoj man kan göra med en kamera!

K sa...

Malin: Nu försöker jag komma ihåg att ha kameran med överallt. Rätt som det är dyker det upp något bra motiv.
Hur går det för älgarna?

 
- -