måndag, oktober 02, 2006

Före och efter klippning

före klippningefter klippning
I dag har jag njutit i två timmar hos frissan. Det blev knappt en decimeter kortare. Det är massor av hår som är på väg att växa ut, det är ca 10-12 cm långt just nu. Tappade nog massor av hår för ett år sedan när jag var så dålig. Det är ju för ett år sedan som jag hade sondnäring för att klara mig.

Trots sjukdomen lever mitt hår ett eget liv. Det är extremt tjockt och har en livskraft som inte stämmer med hur kroppen mår för övrigt. På de flesta märks det först på håret om man är sjuk, men det stämmer inte alls in på mig. Det är ju positivt att något på min kropp är friskt och mår bra.

Hårbalansering innebär kortfattat att håret klipps tre gånger (torrt, blött och finputsning), chakrabalansering (auran kollas både före och efter klippning) och hårbottenmassage ingår också. Efteråt kan man bli lite trött. Eftersom vi åt väldigt god lasagne till middag (läs: ätit för mycket), så har jag i vanlig ordning sovit en stor del av kvällen. Morgondagen innebär också flera aktiviteter så det är bäst att försöka sova nu igen.

7 kommentarer:

Vera sa...

Fint blev det!
Kram Vera

K sa...

vera: Tack!
/K

Anonym sa...

Åh, gud, vad du har fint hår! Det riktigt syntes hur lent det blev. Mitt ser ut ungefär som på förebilden...Risborste...;-)

K sa...

jenny: Tack! Det är underbart skönt, inget som fastnar i kammen längre!
/K

Anonym sa...

Verkligen snyggt! Har aldrig hört om hårbalansering. Vem utför den, är nyiken att testa den.

Madde (maddepladder) sa...

Vad fint! Skillnaden syns direkt när man får bort det slitna. Jag är också rätt nyklippt, klippte lugg för första gången sedan jag var liten skit! Det tar ett tag att vänja sig vid en sån förändring, men det är kul!

K sa...

anne-maj: Tack! En härlig behandling. Jag läste om det i en tidning för ca 5 år sen, och provade. Har gjort det några gånger och är alltid lika nöjd. Går även till samma frissa däremellan för vanlig klippning. Vad jag vet finns det en i resp. Stockholm, Säter och Hedemora.

maddepladder: Tack! Jag har sällan gjort några stora förändringar. De gånger jag klippt kort har jag ångrat mig direkt. Skönast är när det går att sätta upp på olika vis tycker jag.
Kram K

 
- -