torsdag, september 21, 2006

All möten avklarade!

Jag har klarat av alla möten! Fyra stycken blev det tillslut, måste vara rekord under en och samma dag.

Vid mötet på vårdcentralen fick jag hemläxa. Jag ska boka in en klipptid och hälsa på en kompis. Det är något jag inte gjort för jag vet ju inte hur jag mår när den dagen kommer. Skulle det va´ så att jag inte mår bra går det ju faktiskt att avboka. Men jag tycker ju inte själv att jag är sjuk, sjuk är man om man har feber, magsjuka, migrän eller nåt´ annat. Jag är ju inte sjuk, jag har ju bara fullt upp med att få i mig näring för att orka dagen, lågt blodvärde, behov av toa många gånger under dagen och värk i magen, men sjuk - nej inte jag! Konstigt hur man tänker egentligen.

Utvecklingssamtalet med dottern gick bra. Överaskningen där var att jag fick veta att det var föräldrainformation på kvällen om gymnasievalet för eleverna i 9:an! Om det var för att jag var inlagd på sjukhus förra veckan och hade noll koll hemma, eller någon annan orsak till att det gått oss förbi vet jag inte. Det var bara att förbereda maten lite mer än jag tänkt, för att åka en timme tidigare till skolan. Vi hann höra en del i alla fall, innan det var dags för sonens utvecklingssamtal. Även det gick bra. Han trivs bra mycket bättre på den nya skolan, hoppas det fortsätter så.

Tur att det finns barnmatsburkar med lax och potatis. Det har varit min diet idag mellan alla möten. Nu ikväll blev det fullkornsvälling spetsat med grädde. Känns som jag är knappt 40 år yngre...

I morgon bitti klockan 8 ska jag vara på röntgen. Dags att dricka den hemska kontrastvätskan igen. Lakritssmak är det och jag tycker förstås inte om lakrits. I värsta fall ska dom sätta en nål och spruta in nån´typ av kontrast också. När allt det är över fortsätter jag till min vanliga mottagning för att få veckans järninjektion. Jag har bokat pappa som chaufför, får ju inte äta något på morgonen, så jag vet inte hur mycket kraft som finns för att köra. Med tanke på dagens minimala meny är det nog bäst om jag inte kör. Nu är det kudden och täcket som står högst på min önskelista.

Jag har i alla fall klarat av hela dagen, stort beröm till mig själv!

God natt allesammans!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh,nej, jag lider med dig. Den där äckliga kontrasten är vidrig! Hoppas allt går bra!
Kram

K sa...

Allt gick bra, det är mer OK utspädd än koncentrerad. Hoppas på svar nästa vecka.
Kram K

 
- -