söndag, augusti 20, 2006

Tacokryssning med tjejgänget

I år fyller vi jämnt. Tjejgänget som har hållit ihop i 25 år! Vi var på tacokryssning med våra respektive igår kväll. Tre av våra respektive fyller också jämnt i år, så den blev många som firades. Det är otroligt kul att vi fortfarande har så bra kontakt tycker jag. En anledning kan ju vara att vi fortfarande bor inom 3 mils avstånd från varandra. Våra födelsedagar är utspridda under året så vi träffas regelbundet fem gånger om året. Däremellan träffas vi två och två eller via telefon. Alla har familj med barn i olika åldrar. Tänk så mycket som har hänt under dessa 25 år! Så olika livet kan bli för var och en, glädje blandat med sorg. Alla har sin historia och ingen är den andra lik, men vi finns fortfarande vid varandras sidor. Det är skönt att vara med människor man inte behöver förklara varför man beter sig så konstigt åt ibland.

Taco´n på kryssningen smakade "sådär", köttfärssåsen hade konstig konsistens, majs och paprika var blandat i såsen, inte i en skål för sig. Den vegetariska såsen var OK. Jag åt som vanligt mest röror och grönsaker. Tacobrödet och salladen fick vara, det "fyller" för mycket och smakar inte så mycket. Trubaduren var duktig, men volymen alldeles för hög. När man träffas så vill man ju gärna kunna prata med de andra som sitter vid samma bord utan att skrika sig hes. En lägre volym som bakgrundsmusik hade varit bättre. Slutbetyget på kryssningen blev i alla fall en väldigt trevlig kväll.

Två födelsedagsbarn återstår i år, däribland jag själv. När mitt kalas blir av vet jag inte. Svårt att planera någonting så länge jag inte har pratat med läkaren på det stora sjukhuset. Har fått en telefontid om drygt en vecka. Till helgen har min man fått biljetter till ytterligare en konsert. Håller tummarna för att jag mår tillräckligt bra för att se den, samt att vädret är bra eftersom det är en utomhuskonsert.

På onsdag börjar skolan igen för tonåringarna. Vardagen kommer åter, med tidiga (!?) kvällar och framför allt tidiga mornar. Samla ork för att hjälpa till med läxor och skjuts än hit och än dit...

Inga kommentarer:

 
- -