onsdag, augusti 30, 2006

Seeeeg dag

I dag går det segt. Knappt tre timmars sömn. Kvart över sex klev jag upp, för att göra i ordning en 60° tvätt. Tumla den sen och samtidigt köra en ljus 40° tvätt. Fixade även igång diskmaskinen. Jag har bestämt att jag ska se till att det finns tvätt att hänga/vika och annat i köket samt mat för hemtjänsten att göra. Måste ha någon uppgift att orka göra. För övrigt var det städdag idag.

Jag har jobbat en halvtimme vid datorn. Försöker även pussla ihop barnens schema i Excel. Sånt tycker jag är roligt. Olika färger, linjer, tider - försöka göra det så tydligt som möjligt. Det kräver inte så mycket fysiskt arbete heller. När jag själv gick i skolan var det nog det roligaste, att göra nytt schema som jag satt och färglade. Nya pennor, sudd och linjaler. Hur många pennfodral jag sytt har jag tappat räkningen över. Egna kalendrar gjorda av anteckningsböcker med linjer i har det också blivit många av.

Däremot stod gympa och andra ute aktiviteter inte högt på önskeschemat. Jag hade väl inte tillräcklig ork helt enkelt, men det var inte många som tänkte på den då, på 70-talet. Alla skulle vara med och barnen själva fick välja lag, någon (jag) blev över och hamnade i det lag som stod sist att välja. Tyvärr förekommer sånt även idag, men jag hoppas det blir slut på det!

Inga kommentarer:

 
- -